Riscript
Image default
Computers / Systems

Hoe krijg je receptiemedewerkers productiever krijgt

Hoe krijg je receptiemedewerkers productiever krijgt 

Het maakt niet uit wat voor kliniek, praktijk of een ander soortgelijke organisatie je hebt, vraag aan een willekeurige receptiemedewerker wat zijn of haar grootste irritaties zijn onder werktijd en je hoort hoogstwaarschijnlijk dat zij te vaak van het werk worden gehouden door cliënten en andere bezoekers.

 

Geen tijd voor alle bezoekers

De meeste receptiemedewerkers irriteren zich aan de bezoekers die zich bij hun komen melden. Dat heeft te maken met het feit dat zij daardoor niet in staat zijn om te werken aan andere taken. Zo is bijvoorbeeld het opnemen van telefoontjes en tegelijkertijd iemand aan de receptie helpen vrijwel onmogelijk. Hierdoor moeten bezoekers, patiënten of cliënten regelmatig onnodig lang wachten voordat zij zich eindelijk kunnen melden.  Gelukkig is er een manier om aanmelden bezoek te vergemakkelijken.  Dat moet ervoor zorgen dat receptiemedewerkers een last minder op hun schouders hebben en zich beter kunnen focussen op het werk.

Hoe los je het op?

Waarom moeilijk doen als het tegenwoordig ook makkelijker kan?  De meest gekozen uitweg is door meer personeel aan te nemen. Op zich is dat geen gek idee als je daar de ruimte en het budget voor hebt. Indien dat niet het geval is, kan je nog altijd gebruik maken van aanwezigheids app die de bezoekers kunnen downloaden om aan te geven dat ze er zijn. Op die manier kunnen receptiemedewerkers ongestoord werken aan hun andere taken.

Receptiemedewerkers hebben het steeds drukker. Soms is het ook voor hen allemaal even te veel. Een telefoon die voortdurend afgaat en een lange rij aan de receptie die maar niet af lijkt te nemen zorgen voor onnodige irritaties bij de receptiemedewerkers. De goedkoopste en snelste oplossing hiervoor is door gebruik te maken van een aanwezigheids app zodat klanten sneller geholpen kunnen worden en het personeel rustig haar werk kan doen.

 

https://www.economy.nl/