Een interactieve video is meer dan een marketingtechniek. Het is natuurlijk voor bedrijven interessant, omdat een interactieve video beter is voor klantenbinding. Mensen zijn namelijk meer geëngageerd tijdens het kijken van een interactieve video dan tijdens het kijken van een normale video. Sowieso zijn mensen steeds sneller afgeleid en kijken ze vaak niet te lang naar een filmpje. Daarom kunnen interactieve video’s een kans bieden om veel views op te leveren. En natuurlijk klantenbinding. Vandaar dat je nu ook terecht kunt bij een interactieve video company. Sterker nog: die heb je voor het uitkiezen.
Wat is een interactieve video company?Een interactieve video company richt zich op de interactieve video. Een interactieve video is een video waarin de kijker keuzes kan maken. Vaak komt er een punt in een video waarbij de kijker uit optie A en B kan kiezen – dit is het meest gemakkelijk in een interactieve video te verwerken. Je kunt ook meerdere keuzemomenten verwerken of meerdere keuzeopties op één punt bieden, maar dat maakt het maken weer ingewikkelder. Een interactieve video company maakt niet de video voor jou, maar helpt je hierbij.
Gratis softwareEen interactieve video company is namelijk de ontwikkelaar van software om een interactieve video te kunnen maken. Daar hoef je niet per definitie voor te betalen. Er zijn namelijk een aantal van dit soort bedrijven die de software gratis aanbieden. Vizia en Eko Studio zijn bijvoorbeeld volledig gratis software. Veel van de interactieve video bedrijven bieden ook een gratis proefversie van hun betaalde variant. Dat is een mooie manier om die software eerst uit te proberen, voor je een abonnement afsluit.
Betaalde softwareEr zijn dus aanbieders die je de mogelijkheid geven om eerst kennis te maken met de software. Je bent dan vaak beperkt tot een aantal minuten, video’s of projecten. Soms is dat per maand, soms is het daarna gewoon op en zal je moeten betalen. De betaalde software van zo’n interactieve video company heeft meestal een abonnement of licentie, maar de bedrijven hanteren ieder andere manieren van prijsbepalingen. Dat maakt het wel lastig vergelijken.
|