Lead Ads is een advertentie-indeling die kan worden gebruikt om rechtstreeks op een sociaal netwerk contacten van potentiële klanten te verzamelen. Bijvoorbeeld applicaties voor het testen van een nieuw product, registratie voor evenementen, sollicitaties, etc. Een leadformulier kan worden aangemaakt in alle populaire sociale netwerken (Facebook, Instagram), maar ook in myTarget. In dit artikel zullen we de kenmerken van het werken met leadadvertenties op Facebook en Instagram bespreken. Waarom leadformulier U heeft geen website nodig om advertenties weer te geven. En je hebt niet eens een landingspagina nodig. Een bedrijfspagina op Facebook is voldoende. U bespaart zowel tijd (geen bestemmingspagina maken) als tijd van gebruikers (niet doorverwijzen naar de bestemmingspagina). Je krijgt contacten van potentiële klanten. En u kunt verder met hen samenwerken: stel bijvoorbeeld remarketing in voor degenen die nog niet zijn geconverteerd, of bied gebruikers iets nieuws aan. Snelle resultaten. U zult inderdaad snel genoeg veel aanmeldingen ontvangen. Een geweldige optie als er een evenement in aantocht is en er niet genoeg deelnemers zijn. De conversie naar een applicatie kan hoger zijn dan op de website, en de prijs voor een lead kan lager zijn. Als je het formulier gebruiksvriendelijk maakt, de juiste targeting kiest, de CPA bijhoudt en verzoeken tijdig verwerkt, dan heb je alle kans om leads goedkoper dan normaal te krijgen. Hoofdadvertenties instellen Gedetailleerde instructies zijn te vinden in het artikel “Hoe advertenties voor leads op Facebook opzetten” of in de opname van het webinar “Eigenaardigheden van het werken met leadadvertenties op Facebook en Instagram”. Als onderdeel van dit artikel gaan we niet door de stappen van het opzetten van advertenties in Facebook Ads, maar vertellen we je waar je op moet letten. Het formulier Overlaad het formulier niet met vragen, maar vraag alleen wat je echt nodig hebt. Als u bijvoorbeeld alleen een telefoonnummer nodig heeft, hoeft u geen extra veld met een e-mailadres toe te voegen. Standaard worden sommige velden in het formulier automatisch ingevuld (naam, e-mail, enz.), Maar er bestaat een risico op verouderde informatie. Als je merkt dat je veel sollicitaties ontvangt met verouderde contactgegevens, schakel dan automatisch aanvullen uit. Gebruik het “Bedankt” -scherm voor meer dan alleen maar bedanken voor het invullen van het formulier. Hier kunt u bijvoorbeeld gebruikers uitnodigen om naar de site te gaan, u te bellen of extra materiaal te downloaden. Gericht op We raden aan om vier soorten targeting te testen om u te helpen uw doelgroep te vinden onder Facebook- en Instagram-gebruikers:
Met remarketing kunt u advertenties weergeven aan gebruikers die al bekend zijn met uw product / service. Stel remarketing in om: Degenen die op uw site waren / op de advertentie hebben geklikt, maar geen verzoek hebben achtergelaten. Degenen die net uw site hebben bezocht. Een optie voor beginners die er nog niet in zijn geslaagd om statistieken te verzamelen. Uw klanten, wiens contacten u heeft. Upload gewoon een lijst met contacten (zoals e-mailadressen of telefoonnummers) naar Facebook Ads. Look-alike – Met dit type targeting kunt u een doelgroep op Facebook vinden die vergelijkbaar is met uw klanten. Geef advertenties weer aan mensen die lijken op:
Brede targeting. Als u geen website of gebruikerscontacten heeft, adverteer dan voor brede targeting. In eerste instantie wordt de advertentie aan een breed scala aan gebruikers getoond, maar vervolgens optimaliseert het systeem deze zelf: het bepaalt de mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in uw aanbod. Maar houd er rekening mee dat het tijd kost om te leren, dus u kunt in het begin meer betalen om uw advertenties weer te geven. Gedetailleerde targeting. Als u van tevoren precies weet welke gebruikers in uw advertentie geïnteresseerd zullen zijn, test dan gedetailleerde targeting. U kunt advertenties aanpassen op basis van sociaal-demografische kenmerken (geslacht, leeftijd, enz.), Interesses, enz. In dat geval moet u de advertenties zelf optimaliseren. Plaatsingen
U kunt ook automatische plaatsingen kiezen, dat wil zeggen, de keuze van plaatsingen toevertrouwen aan Facebook-algoritmen. Promotionele afbeeldingen Hun doel is om gebruikers geïnteresseerd te krijgen. Gebruik afbeeldingen om ervoor te zorgen dat uw advertentie opvalt in uw feed of verhalen: Helder en emotioneel. Maar vergeet niet om gezond verstand te gebruiken en niet te creatief te worden. Met tekst. Maar gebruik niet te veel. Het mag niet meer dan 20% van de afbeelding beslaan. Branded als u wilt dat uw bedrijf / product wordt herinnerd. Teksten Schrijftips:
Samenvatten Er zullen veel toepassingen zijn, maar ze zullen niet allemaal relevant zijn. Informeer het verkooppersoneel vooraf om negativiteit en misverstanden te voorkomen. Let niet alleen op de tekst en afbeeldingen, maar ook op het formulier zelf. Maak het gebruiksvriendelijk: zo eenvoudig en gebruiksvriendelijk mogelijk. Geen verdere vragen of acties. Zodanig dat u het zelf zou willen invullen. Aanvragen moeten snel worden verwerkt. Idealiter binnen 5 minuten, terwijl gebruikers nog onthouden waar en wat ze hebben ingevuld.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |